بررسی و آشنایی با گارانتی لوازم خانگی

تا چند سال پیش، مردم گارانتی و خدمات پس از فروش را یک هزینه اضافه می‌دانستند. اما امروز شرایط متفاوت شده است و اهمیت این دو موضوع بیش از پیش مشخص شده است.

چرا؟ به چند دلیل:

  • کمبود قطعات و افزایش قیمت آنها
  • افزایش تعداد تعمیرکاران لوازم خانگی و سخت‌تر شدن انتخاب یک تعمیرکار مناسب
  • افزایش قیمت لوازم خانگی و حساسیت بیشتر مردم به کیفیت و عمر و دوام آنها

تفاوت گارانتی و خدمات پس از فروش

گارانتی، تعهدی است که شرکت تولیدکننده به خریدار می‌دهد که محصول تولید شده در مدت مشخصی بدون مشکل کار خواهد کرد.

خدمات پس از فروش، خدماتی است که شرکت تولیدکننده یا خدمات پس از فروش لوازم خانگی، به خریدار ارائه می‌دهد. این خدمات شامل نصب، تعمیر، راه‌اندازی و تعویض قطعات یدکی می‌شود.

هنگام خرید لوازم خانگی، باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • مدت زمان گارانتی
  • پوشش گارانتی
  • شرایط خدمات پس از فروش

در صورتی که لوازم خانگی شما دچار مشکل شد، باید به شرکت تولیدکننده یا خدمات پس از فروش لوازم خانگی مراجعه کنید. این شرکت‌ها موظف هستند طبق شرایط گارانتی، مشکل دستگاه شما را رفع کنند.

چه مواردی شامل گارانتی نمی‌شود؟

احتمالا شما هم بسیار این جمله را شنیده‌اید که «این مورد شامل گارانتی نمی‌شود!» بهتر است یکبار برای همیشه بدانید که چه مواردی شامل گارانتی نمی‌شوند تا نسبت به نگهداری و مراقبت از محصول خود آگاهانه‌تر رفتار کنید. استفاده نادرست از کالا، نگهداری نامناسب و خارج ساختن محصول از شکل عادی، از جمله مواردی است که شامل گارانتی نمی‌شود و مسئولیت آن به عهده مصرف‌کننده می‌باشد.
برای مثال اگر طبقات و جا تخم مرغی یخچال فریزر شکسته شود، گارانتی به آن تعلق نخواهد گرفت. آسیب‌هایی مانند زنگ زدگی، خراشیدگی و ضرب دیدگی محصول از مواردی است که در اثر مراقبت نامناسب به وجود می‌آید و نمی‌توان انتظار داشت گارانتی بتواند پاسخگوی مشکلات اینچنینی باشد.

همه می‌دانند که لوازم برقی در برابر تماس با آب حساس هستند و باید به خوبی این نکته را رعایت کرد. در صورتی که کالا در معرض آب قرار دارد، باید مراقب باشید که آب درون بدنه کالا نفوذ نکند مثل اسپرسوساز. همچنین توجه داشته باشد که بهتر است از برای جمع آوری آبی که ریخته شده، از جاروبرقی استفاده نکنید؛ حتی اگر جاروبرقی شما این قابلیت را دارد!

یکی دیگر از مشکلاتی که امروزه با آن دست وپنجه نرم می‌کنیم نوسان برق است.مخصوصا در کولرگازی در مواردی که کالا بدون محافظ نصب شده باشد، احتمال دارد منجر به سوختگی و آسیب دیدگی قطعی موتور دستگاه شود. برای جلوگیری از این مسائل، حتما حتما از محافظ استفاده کنید چرا که چنین مشکلاتی شامل گارانتی نخواهد شد.

یکی از تفاوت‌های اصلی برندهای مختلف، مدت گارانتی آنها ست. هرچه تولیدکننده مدت زمان طولانی‌تری را برای گارانتی محصولات خود در نظر بگیرد، دلگرمی بیشتری را برای مشتریان خود ایجاد خواهد کرد.

بعضی از ضمانت نامه ها روی جعبه کالای خریداری شده نصب می شوند و برخی دیگر دارای جعبه و کارت گارانتی هستند.فرقی ندارد که ضمانت نامه کالا به صورت لیبل باشد یا کارت مهم این است که تاریخ صدور آن چه زمانی است. فروشندگان به طور معمول کالای خود را از زمان تولید ضمانت می کنند اما ممکن است از تولید یک کالا مدت زیادی گذشته باشد و آن کالا تازه از انبار خارج شده باشد. راه مقابله با این مشکل این است که کالایی را بخرید که هم زمان گارانتی آن باقی باشد و هم توسط شرکتهای معتبر تضمین شده باشد. چرا که شرکت های معتبر به دلیل اعتباری که در میان مردم دارند، پشتیبانی فنی قوی تری دارند و بیشتر آنها کالای خود را از زمان نصب شدن در منزل خریدار گارانتی می کنند.

نظرات
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
فروشگاه
لیست علاقه مندی ها
0 مورد سبد خرید
حساب من